Easter break - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu Easter break - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu

Easter break

Door: Veerle Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Veerle

17 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hoi iedereen!

Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is dat ik mijn blog heb geschreven, maar ik had het dan ook druk druk druk!
Vorige keer heb ik jullie verteld over mijn leuke tripje naaar Bath en Stonehenge. Daarna heb ik me nog veel bezig gehouden met school. Want het rare is, dat het voor mij al bijna tot een einde loopt. Wat raar!! De tijd vliegt hier, ik vind het zo jammer dat het nu alweer bijna over is. Gelukkig heb ik nog wel even om van te genieten en hopelijk op het strand hier in Brighton te liggen.
De afgelopen drie weken heb ik kunnen genieten van maar liefst drie weken vakantie. Mijn huisgenoten hadden al 2 weken vakantie voordat ik had, dus ik had 2 weken het huis voor mij alleen hier. Leuk vond ik dat aan het begin, minder leuk na een week. Werd toch een beetje saai en eng! Gelukkig zijn ze nu weer terug en kunnen ze mij weer beschermen van de kwade wereld hier buiten.
Oke, dus de eerste week van de vakantie ben ik een paar dagen terug naar Nederland geweest. Dit was vreemd, omdat het voelde alsof ik helemaal niet zo lang was weggeweest. Leek alsof ik bij wijze van spreken die week ervoor nog in Nederland was geweest. Het was fijn om mijn familie en mijn huisgenoten thuis weer te zien. Het was wel raar om te zien dat er nu iemand in mijn kamer woont met mjn meubels!
Na deze paar dagen in Nederland ben ik met mijn vader en zus terug naar Brighton gegaan met de boot. Zij zijn hier een paar dagen geweest en we hebben samen veel leuke dingen gedaan, zoals het bezoeken van de Beachy Head cliffs, naar Eastbourne geweest en natuurlijk veel door Brighton gelopen. Het was erg druk in Brighton vanwege de paasvakantie wat jammer was, maar we hebben het nog steeds erg gezellig gehad.
De dag nadat m'n zus en m'n vader vertrokken ben ik in de trein gestapt richting Liverpool. Wat een reis is dit zeg! Bijna 5 uur in de trein zitten, word je niet heel vrolijk van. Toen ik uiteindelijk in Liverpool aankwam stond Evelijn op mij te wachten en dat maakte voor mij de reis weer een stuk beter. Ik was kapot van de reis, dus we hebben eten gemaakt en zijn op tijd gaan slapen.
De volgende dag vertrokken we naar Dublin met het vliegtuig. We kwamen 's avonds pas laat aan dus hebben we alleen even een drankje gedaan in de stad. Wat een geweldige stad is dit! Overal live muziek, vrolijke mensen en leuke kleine straatjes. We hebben veel sightseeing gedaan zoals het bezoeken van Dublin Castle, een paar mooie kerken en de gevangenis Kilmainham Goal. Dit vond ik vooral erg indrukwekkend, we kregen hier een rondleiding van een Ierse vrouw die ons eerst wat vertelde over de geschiedenis van het gebouw en van de Ierse rebellen die in de gevangenis gezeten hebben. We kregen een samenvatting van de Easter Rising, wat erg handig was om je geheugen even op te frissen. Daarna mochten we de cellen bekijken waar deze mensen gezeten hadden en leerde we meer over hun leven. Ook zijn we naar de plek geweest waar een aantal van hen onthoofd zijn. Dit was best heftig, maar ook interessant.
'S middags hadden we met Lieke afgesproken die van Belfast naar Dublin was gereisd om ons te ontmoeten. We hebben met z'n drieën een leuke dag gehad. Het was heel erg lekker weer dus we konden goed door de stad lopen. 'S avonds hebben we Rik ontmoet die in Dublin studeert en die ons de wat minder toeristische pubs liet zien in Dublin en ons heeft bijgepraat over zijn ervaring in Dublin. Kortom, ik vond Dublin echt een superstad! Ik zou er graag nog eens heen willen.
Toen ging onze reis verder naar Newcastle, waar het Geordie Shore gehalte hoog was uiteraard. Evelijn en ik vonden de stad allebei een beetje tegenvallen omdat er niet heel veel te doen was. Er was een kasteel dat niet meer veel voorstelde maar waar wel 8 pond entree voor werd gevraagd dus dat hebben we niet gedaan. Voor de rest heb je natuurlijke de bekende bruggen van Newcastle die wel mooi zijn, maar de binnenstad zelf is eigenlijk twee winkelstraten en wat winkelcentra en dat is het. Ik geloof dat het in Newcastle meer om het uitgaansleven gaat, zoals je de typische Britse meiden om 20-21 uur al met torenhoge hakken, korte jurkjes en zes lagen make-up al over straat ziet lopen. Prima stad hoor! Maar helaas niet heel veel te zien en te doen.
Daarna ging onze reis door naar York, wat ik ook echt een leuke stad vond. De oude stadsmuur staat nog om de stad heen en midden in de stad een reusachtige, prachtige kathedraal. Waar we helaas niet zijn binnen geweest omdat daar tussen de 12-15 pond voor werd gevraagd. Ik vind het zo jammer dat er tegenwoordig voor alles zo'n belachelijk hoge entree wordt gevraagd. Het is een stukje cultuur, geen commerciële attractie. Ik wil best goed geld neerleggen voor iets wat het zeker waard is, maar bijna 20 euro voor het zien van een kathedraal gaat mij toch wat te ver. We zijn veel door de stad gelopen en veel kleine, schattige en authentieke Britse winkeltjes ingeweest. Ook hebben we York castle bezocht, waar ook niet veel van over was maar waar je van bovenaf wel een prachtig uitzicht had over de stad. 'S avonds hebben we meegedaan een een 'ghost tour' in York. Het was leuk om een rondleiding met wat enge verhalen erbij te krijgen van een local. Daarna eindigden we de pub en hebben nog een drankje gedaan.
De volgende dag zijn we teruggereisd naar Liverpool en heb ik nog wat van de stad gezien. Jammer dat het weer een beetje tegenviel en dat ik op internet las dat het in Nederland prachtig weer was! Wij zaten met regen en wind in Liverpool helaas. Ik was al eens eerder in Liverpool geweest, maar ik vond het toch leuk om dit allemaal nog eens te zien. Ook van het opvallende accent kan ik blijven genieten.
Nu zijn we alweer bij gister aanbeland, mijn lange terugreis naar Brighton. Ik zat dus weer bijna 5 uur in de trein en ik had duidelijk mijn dag niet. Het begon 's ochtends al met het weggooien van m'n paspoort. Vlak voor vertrek (we hadden megahaast trouwens want ik had een kaartje die alleen geldig was voor één bepaalde trein), kwam ik erachter dat ik mijn paspoort kwijt was. Ik was helemaal in paniek. Overal gezocht: in m'n koffer, de keuken, de kamer. Nergens te vinden. Totdat ik me ineens bedacht dat ik net wat foldertjes had weggegooid waar ik hem op had gelegd die avond daarvoor. En ja hoor, wat bleek hij lag in de prullenbak. Goed begin van m'n dag dus. Maar ik heb uiteindelijk de trein wel gehaald.
Nu verder met slimme acties van Veerle. Helemaal kapot stap ik uit de trein in Brighton en realiseerde me dat ik naar de supermarkt moest want ik had thuis natuuriljk niks want ik was op reis geweeest. Ik loop het station uit en de supermarkt in. Ik loop naar binnen maar vergat een mandje te pakken, dus ik zet m'n koffer neer en loop terug om een mandje te pakken. Ik doe rustig mijn boodschappen, reken af en loop terug naar het station. Eenmaal bij het station aangekomen kwam ik erachter dat ik iets miste. M'n koffer!! Blinde paniek voor de tweede keer die dag. Dus ik ren terug naar de supermarkt en gelukkig stond m'n koffer daar nog. Niks aan de hand gelukkig. Toen ik eindelijk, eindelijk aankwam thuis was ik helemaal dood. Ik viel neer op m'n bed en heb daar een half uur gelegen. Daarna m'n was gedaan en ben ik met wat internationale studenten gaan eten. Toen ben ik zelfs nog de stad in geweest, wat echt een top avond was!
Nu ben ik toch wel echt helemaal gebroken en ik denk dat ik vanavond om 21 uur al in een diepe slaap zal liggen. Ik hoop dat jullie allemaal weer een beetje up to date zijn nu en hebben genoten van m'n verhalen.

  • 24 April 2015 - 14:56

    Jan Linders:

    Hi Veerle, ...and yes of course we enjoy reading your stories. You DID have a full but very interesting and nice Easter break I think, visiting all those famous British cities with your friends. And yes, on hectic days travelling from A to B you might simply leave some very important items in the wastepaperbasket and/or in the supermarket for other persons to take away....-:). Enjoy the last part of your Brighton adventure....greetz, jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Veerle

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 12085

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 09 Juni 2015

Brighton

18 Februari 2012 - 07 Juni 2012

Milton Keynes

10 September 2011 - 07 Januari 2012

Bournemouth

Landen bezocht: