Week nummer 1 voorbij! - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu Week nummer 1 voorbij! - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu

Week nummer 1 voorbij!

Door: Veerle Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Veerle

28 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

En week nummer 1 is alweer voorbij. Ik heb m'n best gedaan deze keer voor jullie, ik heb er wat foto's bijgeplaatst van mijn kamer. En alvast voor mensen die gaan zeuren dat het een rommel is en ik moet opruimen: sorry! Ik ben nou eenmaal rommelig. Maar het is op dit moment ook rommelig omdat mijn kamergenootje vandaag verhuist. Dat is goed nieuws voor mij want dan kan ik eindelijk in het onderste bed slapen en hoef ik niet steeds meer die stomme ladder van het stapelbed op te klimmen. Zoals je waarschijnlijk ook al hebt opgemerkt is het niet heel erg mooi maar voor mij is het prima. Het is een best wel grote kamer en dat is wel fijn en er staat een hele chille bank in. Maar goed, over mijn eerste werkweek. Deze week ben ik eigenlijk voornamelijk ingewerkt, na de eerste dag wist ik eigenlijk nog niet zo goed wat ik allemaal moest doen en volgde ik vooral het meisje dat mij inwerkte. Verderop in de week ging het al een stuk beter en kon ik dingen zelf doen. En wist ik ook wat ik moest doen, ik vind het het erg fijn dat ik al wat ervaring heb met serveren want dat helpt wel om van je verlegenheid af te komen. We moeten namelijk ook elke dag bij elke klant de 'specials' voorlezen van die dag. En omdat er af toe wel wat moeilijke uitspreekbare woorden opstaan vind ik dat wat minder leuk. Maar de klanten zijn vaak erg vriendelijk en helpen je daarbij. Ik krijg hier trouwens erg vaak te horen dat ik een Iers accent heb. Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar ik vind het wel leuk om te horen. Ze denken dan in ieder geval niet dat ik een andere taal spreek. Deze week was het ook erg toevallig dat er wat Nederlanders in het restaurant waren. Ik had ze al de hele tijd geserveerd en toen ik kwam om de rekening te brengen vroegen ze waar ik vandaan kwam en toen bleek dat zij ook gewoon Nederlanders waren. Erg toevallig en leuk. Ik had niet verwacht dat ik in dit kleine dorpje buiten Milton Keynes nog Nederlanders zou tegen komen. Zo zie je maar weer ze zitten overal. De pub zelf is echt heel erg gezellig en een aanrader voor iedereen, ik zou er zelf ook graag willen eten of een drankje drinken. De muziek is leuk en er hangt een gezellige sfeer. Het is wel een redelijk duur restaurant maar het eten is die prijs zeker waard. Deze week hadden we een actie waarbij klanten hun mening konden geven over de pub in het algemeen en er zijn bijna alleen maar 9ens en 10en ingeleverd. De eigenaar was erg trots. Het is duidelijk dat deze pub er alles aan wil doen om deze reputatie hoog te houden. Als er een actiekaart werd ingeleverd met het cijfer 7 of lager gaat de eigenaar ze opbellen om te vragen wat er volgens hun te verbeteren valt. Maar zoals ik al eerder heb gezegd het werken valt niet mee, het zijn lange dagen en het is zwaar. Maar ik raak er nu wel aan gewend. Zo erg aan gewend eigenlijk dat toen ik gister vrij was ik nog helemaal niet moe was om half 1 's nachts. Ik denk dat ik in het ritme kom. Mijn naam is hier trouwens V (uitgesproken als Fi) want mijn echte naam kunnen ze niet uitspreken, haha. En als ze het proberen klinkt het nergens naar dus voel ik me niet aangesproken. Ik hoop dat ik jullie voor nu even genoeg heb upgedated en ik zal jullie weer op de hoogte houden!

Veel kusjes, Veerle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Milton Keynes

Recente Reisverslagen:

12 April 2012

Tijdje geleden

28 Februari 2012

Week nummer 1 voorbij!

21 Februari 2012

Eerste werkdag
Veerle

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12097

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 09 Juni 2015

Brighton

18 Februari 2012 - 07 Juni 2012

Milton Keynes

10 September 2011 - 07 Januari 2012

Bournemouth

Landen bezocht: