Werk en school - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu Werk en school - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu

Werk en school

Door: Veerle Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Veerle

14 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Over naar de wat serieuzere onderwerpen, het werken en de school. Maandag moest ik voor het eerst naar school om een test te maken om in te schatten in welk niveau je wordt ingedeeld. Ik was ingedeeld in het hoogste niveau, dus dat was een fijn begin. Gister ben ik voor het eerst naar school geweest en ik vond de les best moeilijk. We moesten een tekst lezen met veel (voor mij) onbekende woorden erin en erover praten dus dat is even wennen. Maar wel een uitdaging voor mij. De leraar is in ieder geval erg aardig en is bereid alles zo goed mogelijk uit te leggen. Ik zit in een klas met ongeveer 5 Duitsers en 5 Spanjaarden, dus niet erg verschillend.Maar morgen heb ik mijn tweede les en dan zit ik wel bij een Nederlandse meisje in de klas. Het werken is erg zwaar, want ik moet heel veel lopen. Met dienbladen lopen en alsmaar tafels dekken. Maar het is erg gezellig want ik heb hele leuke collega's en ze leren je ook alles goed. Ik heb nu twee dagen ontbijt en avondeten gedaan, avondeten vind ik eigenlijk leuker om te doen. Maar het is nog steeds wennen want ik kan nog niet goed met borden/dienbladen lopen. Maar ik denk dat als ik er langer werk het vanzelf wel komt. Het leukste is eigenlijk wel dat we nadat de gasten weg zijn de rest van het eten op mogen eten zoals toetjes en het ontbijtbuffet. Dat is altijd erg lekker. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn verbeteringen in het Engels en in het hotel.

Cheers!

• 15 September 2011 - 14:46

Carolien:

iK denk dat je heel snel leert om met dienbladen te lopen. Je weet wel zo'n dienblad met drie glazen bier, 4 glazen wijn, twee fris en twee flesjes chocomel. Ik weet zeker dat dat je gaat lukken. En ook in één keer het tafelkleed onder een gedekte tafel uittrekken. (zoals op dat you tube filmpje!) Geniet maar lekker van alles.