Rare Engelsen - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu Rare Engelsen - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Veerle Verhoeven - WaarBenJij.nu

Rare Engelsen

Door: Veerle Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Veerle

17 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Hallo iedereen!
Sinds ik in Engeland ben vallen me steeds meer rare dingen op. Waarom moeten Engels alles nou net anders hebben. Ze rijden aan de verkeerde kan van de weg, de roltrappen zijn verkeerd om, ze willen de pond houden, rare stopcontacten. Gister ben ik naar school geweest en het werd me weer eens duidelijk dat de Engelsen echt houden van het land en het anders zijn dan de rest. Mijn leraar vertelde dingen over Engeland en zei dan: ik weet niet hoe dat in Europa zit, maar in Engeland werkt dat zo. Engeland hoort toch bij Europa? Het is me ook opgevallen dat de Engelsen een beetje een afkeer hebben van Amerika. Zoals mijn leraar bijvoorbeeld uitlegde dat Amerikanen niet begrijpen als er staat Centre. Dus hebben ze er Center van gemaakt.En hij kon er zo nog een hoop opnoemen, het was duidelijk dat hij anti-Amerikaans was. Er zijn grote verschillen in de uitspraak tussen Amerika en Engeland veel meer dan ik had gedacht. Ik moet namelijk als ik naar m'n werk ga de bus nemen naar Top of Bath Hill. Toen ik gister met de bus ging vroeg ik of ik een single mocht naar Top of Beth Hill (zo sprak ik het uit) en de buschauffeur begreep het gewoon niet, pas toen ik het uitsprak met een echte 'a'. Net zoals het Engelse woord 'vase' (vaas) in Amerika zeggen ze 'vees' en in Engeland zeggen ze 'varse'. Een paar dingen die mij dus zijn opgevallen en waar ik wel aan moet wennen. Maar het leuk om nieuwe woorden en uitspraken te leren. Gister hebben we pannenkoeken gebakken maar we konden nergens stroop vinden. Ik denk dat ze dat hier ook niet kennen jammer genoeg. Kortom het is allemaal een beetje wennen, maar al die rare dingen die horen bij Engeland en dat is wat het nou juist zo'n leuk land maakt. En mama heeft het hotel voor de herfstvakantie hier al geboekt! Ik heb zin om ze weer te zien!

Take care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth

Recente Reisverslagen:

06 December 2011

Kerst!

11 November 2011

2 maanden

16 Oktober 2011

5 weken

05 Oktober 2011

Verhuisd!

29 September 2011

Kamer
Veerle

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 12093

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 09 Juni 2015

Brighton

18 Februari 2012 - 07 Juni 2012

Milton Keynes

10 September 2011 - 07 Januari 2012

Bournemouth

Landen bezocht: